tiistai 11. toukokuuta 2010

Pieni vinkki


Kaikki mitä tarvitset on pyöreä paperi ja Martha Stewartin (Scroll Lace) kulmaleikkurin. Tämä varmaankin toimii aivan loistavasti muillakin kulmaleikkureilla, mutta minulla ei ole muita. Olen joskus bongannut tämän tyyppisen ohjeen YouTubesta tosin eri leikkurilla. Kun sain oman leikkurini niin päätin heti kokeilla ja hyvin onnistuu.
  

Sitten vain painelemaan. Kulmaohjurit pitää olla työnnettynä sisälle. Kannattaa olla aika tarkkana, että etäisyys reunaan pysyy lähes samana koko ajan, jotta ympyrä myös pysyy ympyrän mallisena.

 

Minä jätin pienet pykälät aina jokaisen kuvion väliin, jolloin leikkurissa olevan paperin pitää olla kuten kuvassa yllä (vaihdoin paperin tässä kuvassa turkoosiksi, erottuvuuden takia) Vasemman puolisessa reunassa pitää näkyä pienesti tyhjää.
Tässä siis valmis lopputulos Toivottavasti innostutte kokeilemaan omia leikkureitanne :) Minusta on aina mukava, kun samaa esinettä voi käyttää usealla eri tavalla! Jos leikkurin kuviot eivät mene tasan niin eipä hätää, sitä vartenhan meillä on kukkia ;)
Posted by Picasa

6 kommenttia:

Mervi kirjoitti...

Tosi kiva kun muistutit olin jo taas unohtanut tämänkin jutun;-))m

Hilkka kirjoitti...

Voi miten upea idea...siis kulmaleikkurin hankintaan:))))Tuli hieno ympyrä ja meni tasan...säästyy kukat!!

maiju kirjoitti...

Olen myös kokeillut näitä leikkureita tällä tavalla. Lisäksi olen kokeillut niin, että leikkasin ympyrän keskelle reijän ja leikkaisn sitten sisäreunaan kuvion. Siitäkin tuli ihan nätti ;)

Loreal Blondi kirjoitti...

Upean ympyrän sait aikaan! Nyt alkaa mieli tekemään tuota vempelettä :)

Purnauskis kirjoitti...

Olipas kiva vinkki! Täytyypä ihan itsekin kokeilla :)

Anonyymi kirjoitti...
Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.